Novetats Cannondale Carretera 2013

Home/Noticies/Novetats Cannondale Carretera 2013

Novetats Cannondale Carretera 2013

Autor: Víctor Mora

A carretera, els nois de Cannondale no s’han adormit i han pujat encara més el llistó amb respecte a la temporada passada, presentant quadres de carboni i components més lleugers.

S’ha de destacar el nou quadre utilitzat a la SuperSix EVO Black Edition, fabricat amb carboni BallisTec d’alt mòdul avançat i resines de nanotecnologia, que redueixen el pes al màxim: menys de 700 g., ¡el més lleuger del món!  La seva ultralleugeresa no li minva rigidesa, ja que té la millor relació rigidesa/pes documentada: 142,3 Nm/grau/kg.

Una altra de les novetats presentades per a aquest model són les noves bieles Hollowgram SI (també muntades a la SuperSix EVO Hi-Mod Dura Ace Di2, la SuperSix EVO Hi-Mod Team i la SuperSix EVO Hi-Mod Dura Ace). Estan forjades mitjançant un procés únic de 3D que permet construir una biela increïblement lleugera i rígida.

Els braços buits s’han optimitzat per estalviar pes, però la vertadera novetat és l’OPI Spidering. Inspirant-se en les rodes dels cotxes de competició, l’aranya de 10 braços i els dos plats s’han forjat a partir d’un únic bloc d’alumini. Aquest disseny d’una sola peça redueix el pes i la flexió dels plats i crea un sistema de canvis més enèrgic i precís.

A banda del carboni, que tan bons resultats ha donat a Cannondale quant a lleugeresa, rigidesa i resistència, no hem d’oblidar el bon tractament que concedeix aquesta marca a l’alumini. Prova d’això són els seus espectaculars quadres de la gamma CAAD10,  que estan al voltant de 1150 g., menys que molts dels millors quadres de carboni de la competència, essent igual de còmodes i rígids.

Són les bicis ideals per a aquells que volen competir amb una alternativa d’alt rendiment al carboni. La seva geometria és pràcticament igual a la d’una SuperSix.

A la gamma Performance han realitzat uns petits canvis que doten les Synapse de més confort, sense alterar el seu comportament. Un laminat de carboni direccional i unes exagerades formes de tub que absorbeixen les vibracions aporten al sistema de beines i tirants SAVE PLUS un 13% més de flexió vertical que la versió anterior, al temps que milloren la rigidesa lateral i torsional del quadre.

Finalment, una categoria que triomfa des de fa anys arreu d’Europa, però que aquí és relativament desconeguda és el cyclocross. Creiem que aquest serà definitivament l’any del seu enlairament, i Cannondale no vol quedar-se enrere, per la qual cosa ha presentat 4 models en carboni i 3 en alumini.

Les versions de carboni estan més destinades a la competició o l’alt rendiment. Bicis molt lleugeres amb tecnologia SpeedSave a les beines i tirants per eliminar les vibracions, i fibres de carboni continu  a tot el quadre per distribuir les càrregues i millorar la rigidesa.

La gamma en alumini CAADX té un enfocament més lúdic/cicloturista. Un exemple és el seu tub de direcció lleugerament més alt i un angle de direcció més suau que la SuperX que proporciona una posició més dreta i un maneig més estable. La compatibilitat dels portapaquets i els parafangs permeten la CAADX estar preparada per complir com a mitjà de transport ràpid d’anada i tornada a la feina, com a màquina per entrenar a l’hivern o per a recorreguts cicloturistes on haguem de carregar amb alforges.

By | 2012-11-12T16:13:41+00:00 Noviembre 12th, 2012|Noticies|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment